Reisegarantifondet

Flyselskapet Primera Air stanset alle flyvninger fra og med 2. oktober som følge av konkurs.

Pakkereisearrangøren Solia AS som har benyttet Primera Air som sin leverandør av flyreiser i sine pakker, opplyser at de har sørget for at de reisende mottar tilbud om en alternativ flyreise.

Andre arrangører som har benyttet flyselskapet i sine pakkereiser plikter i samsvar med pakkereiselovens § 25 å sørge for at reisen gjennomføres som planlagt, uten ekstra kostnader for den reisende.

Reisende som kun har kjøpt flybilletter med Primera Air, vil måtte sørge for retur i egen regi dersom de allerede er på reise.

Dersom reisen ikke er påbegynt, er pengene i utgangspunktet tapt og man må selv betale for en ny reise. Har man betalt den tapte flybilletten med kredittkort, kan man kreve beløpet refundert av kortutsteder, det gjelder forsåvidt også dersom man var på reise og ikke får benyttet returbilletten.

Stavanger 4. oktober 2018

Signe Eriksen, daglig leder