Reisegarantifondet

 

Din Ferie Gruppen AS med kontorer i Larvik og Sandefjord begjærte oppbud 7. januar 2015.

 

Alle kunder som har kjøpt en pakkereiser - typisk fly og hotell - kan kreve refusjon fra Reisegarantidondet ved å sende inn et kravskjema  vedlagt reisebevis/faktura og bekreftelse av betalt reise/bankutskrift/kvittering.

 

Kunder som har kjøpt kun cruise gjennom byrået kan henvende seg direkte til rederiet som er ansvarlig for å godskrive kunden innbetalinger som har skjedd til Din Ferie Gruppen AS.

 

Det er foreløpig ikke avklart om et annet byrå vil overta porteføljen av solgte reiser med sikte på at kundene skal få gjennomført reisen. Det vil bli lagt ut melding om dette når spørsmålet er avklart.

 

Kunder som har kjøpt Charterreise (Statour, Ving, Apollo osv.) gjennom Din Ferie Gruppen AS, har normalt blitt fakturert fra og betalt direkte til chaterarrangøren og vil ha sin reise i behold.

 

Kunder som har kjøpt kun fly eller kun hotell fra Din Ferie Gruppen AS har ikke krav på refusjon fra Reisegarantifondet. Alle som har betalt med kredittkort vil kunne kreve refusjon hos kortutsteder, som ofte er en bank. 

 

Reisegarantifondet refundere pengene fortløpende men tidligst 14 dager etter at gyldig krav er innkommet.

 

Bostyrer er advokat Espen Skjerven i Sandefjord. Han har telefon 33427850 og e-post es@fjordadvokatene.no  

 

Ved spørsmål til Reisegarantifondet foretrekker vi at det sendes en e-post til firmapost@rgf.no . Vår telefon er 51859940 og sentralbordet er betjent fra kl 08.00 til 16.00. Utenom vår åpningstid henvises det til et mobilnummer.

 

Stavanger, 9. januar 2015

 

Signe Eriksen, daglig leder